Sunday, July 21, 2013

JEMPUTAN KE SESI TAKLIMAT PERJANJIAN PERDAGANGAN BEBAS (FTA) DI DEWAN SERBAGUNA, YAYASAN PEMBANGUNAN USAHAWAN TERENGGANU PADA 29 JULAI 2013.

Tuan / Puan,

Dalam usaha untuk mempertingkatkan pengetahuan syarikat-syarikat Malaysia, mempromosi peluang dan faedah di bawah Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) bagi meningkat perdagangan dengan negara-negara ahli FTA, MATRADE dengan kerjasama Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu (YPU) akan menganjurkan sesi taklimat tersebut seperti berikut:
           
 Tarikh    : 29 Julai 2013 (Isnin)
 Tempat  : Dewan Serbaguna,       
                 Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu
                 Pusat Dagangan Terengganu, Jalan Hiliran
                 Kuala Terengganu, Terengganu
Masa       : 9.00 pagi - 1.00 tengah hari

Tujuan penganjuran sesi taklimat ini adalah untuk :

i . Meningkatkan tahap kesedaran mengenai faedah dan peluang yang ada pada setiap Perjanjian Perdagangan Bebas Malaysia yang boleh ditandatangani;

ii. Menggalakkan perdagangan antara syarikat-syarikat Malaysia dengan negara-negara rakan FTA; dan

iii. Memberi peluang kepada syarikat-syarikat Malaysia untuk memberi maklumbalas berkenaan FTA

Sehubungan dengan itu, MATRADE dengan berbesar hati menjemput tuan / puan untuk hadir mendengar taklimat terutamanya berkenaan dengan faedah dan peluang didalam Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) yang boleh di aplikasi dalam perniagaan tuan / puan. Untuk mendapatkan surat jemputan, agenda program dan borang maklum balas, sila klik link berikut untuk memuat turun dokumen-dokumen tersebut.( https://app.box.com/s/jr655ouv4crolzxdsmvp )

Yuran pendaftaran adalah percuma. Tarikh tutup pendaftaran adalah pada Ahad, 28 Julai 2013.  Untuk maklumat lanjut, pihak tuan / puan boleh menghubungi En. Mohd Zulkhairie Effendie Mohd Zain / En. Hamidi Fauzi di talian  09-624 4778 atau e-mel ke  zulkhairee@matrade.gov.my.

Sekian.

Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment